Nasze kompetencje nie bazują jedynie na przeszkolonych teoretykach. Nasze kompetencje zbudowane są na praktyce oraz CASE STUDY!
Słabości wewnątrzorganizacyjne utrudniają walkę z nadużyciami. Zaledwie 51% badanych firm przeprowadza regularne oceny i szkolenia w zakresie ryzyka nadużyć – przynajmniej raz do roku, natomiast aż co piąte przedsiębiorstwo nie prowadzi takich przeglądów i szkoleń w ogóle. Aż 20% wszystkich nieprawidłowych działań jest popełnianych przez przedstawicieli kadry menedżerskiej.
Bardzo ważne jest też morale i przestrzeganie etyki przez pracowników firmy:
Wpływ etycznej kultury organizacyjnej na przeciwdziałanie nadużyciom w polskich firmach nie jest w pełni wykorzystywany Około 80% badanych posiada formalny program etyki lub program zgodności, ale jedynie w niespełna połowie z tych firm prowadzi się regularną komunikację i szkolenia z zakresu etyki.
Jednocześnie firmy wskazują na coraz większy negatywny wpływ nadużyć na sferę poza-finansową w szczególności morale pracowników.
Grupy Docelowa:
- Właściciele Firm / Kadra Zarządzająca / Kadra Menadżerska / HR / Księgowość / Prokurenci
- Pracownicy niższego szczebla uczestniczący w procesach wrażliwych oraz mający wpływ w szczególności na bezpieczeństwo przepływu towarowego, zakupy, sprzedaż, gospodarkę materiałową, przepływy pieniężne, sprzedaż, zaopatrzenie, ochronę.
Cel szkolenia:
Przyswojenie tematu w tym terminologii oraz aspektów prawnych. Uzmysłowienie zagrożeń oraz metod zapobiegania poszczególnym czynnikom ryzyka. Prewencja oraz konsekwencje prawne.
Metodologia szkolenia: Wdrożenie pasywnych i aktywnych metod szkolenia w tym przyswajanie wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z zastosowaniem pokazu. Przytoczenie Case Study, analogii oraz aspektów prawnych.
Tematyka szkoleń w naszej ofercie:
- Czynnik Ludzki prewencja kontroling
- Dobre praktyki, procedury, potrzeba coachingu i szkoleń
- Etyka w przedsiębiorstwie
- Przestępstwa Menadżerskie i Przestępstwa Pracownicze
- Kradzieże Pracownicze, Związki pracownicze o charakterze przestępczym
- Nieuczciwa konkurencja Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
- Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
- Szpiegostwo Gospodarcze, Tajemnica przedsiębiorstwa, Ochrona technologii i znaku towarowego
- Korupcja w biznesie, Antykorupcja, Polityka Antykorupcyjna
- Sygnaliści, Whistleblowing
- Przestępstwa chorobowe,
- Przestępstwa ubezpieczeniowe
- Audyty bezpieczeństwa, audyty śledcze
- Przykłady i aspekty prawne
- Kodeks etyki w przedsiębiorstwie
- Działanie w porozumieniu a niewiedza
- Wymogi sytemu zarządzania antykorupcyjnego wg normy ISO 37001:2016 ISO 37001
Powyższe szkolenia przeprowadzamy kompleksowo lub łączymy w wybranej konfiguracji wykładając je w poszczególnych panelach. Czas trwania szkolenia to minimum 8 h. Szkolenia mogą być przeprowadzane indywidualnie dla jednej osoby lub grupowo dla pracowników wymaganego przez Zleceniodawcę szczebla kadrowego.
Koszt szkolenia- wycena indywidualna uwzględniająca ilość osób na szkoleniu, zakres szkolenia, dojazd szkoleniowców na miejsce, ewentualne koszty sali jeśli szkolenie nie będzie przeprowadzane w siedzibie Zleceniodawcy, ewentualne noclegi dla szkoleniowców.
Przykładowa wycena 8 godzinnego szkolenia przy uwzględnieniu minimum 10 słuchaczy (bez kosztów logistycznych, sali wykładowej i cateringu) od 400 netto / osoba = 4000 netto.